Kuidas käituda kui ostetud tootel ilmnevad puudused ? - Eesti e-poodide foorum
Eesti e-poodide foorumi esileht
 Internetipoed.ee otsing  
E-POODIDE KATALOOG FOORUM KASULIKUD LINGID  

Esileht  >>  Eesti e-poed >> Seadusandlus  >>  Kuidas käituda kui ostetud tootel ilmnevad puudused ?

1 

Kuidas käituda kui ostetud tootel ilmnevad puudused ?

» Postitas külaline: 02.04.2011 21:46Vasta  Tsiteeri  
Toomas ostis endale uue printeri, mis töötas korralikult vaid paar kuud. Mida sellisel juhul teha? Kas pöörduda müüja poole või otsida garantiitöökoda? Kas tuleb leppida printeri parandamisega või on õigus nõuda uut printerit või hoopis makstud raha tagasi?

RE: Kuidas käituda kui ostetud tootel ilmnevad puudused ?

» Postitas külaline: 02.04.2011 21:55Vasta  Tsiteeri  
Loe siit: http://www.tka.riik.ee/puudusega-to­o­t­e­-­t­a­g­a­s­t­a­m­i­n­e­/­­
­­
­T­a­r­b­i­j­a­ õigused seoses ostetud kaupadega on väga täpselt reguleeritud ning sätestatud tarbijakaitse- ning võlaõigusseaduses.

Tegutse koheselt!

Kui avastad tootel kasutamise käigus puuduse, pöördu viivitamatult, kuid mitte hiljem kui 2 kuu jooksul alates puuduse avastamisest kauplusesse, et seal oma probleem lahendada.

Ära kasuta puudusega toodet edasi, sest sedasi võid sa tekkinud defekti veelgi süvendada!

Sinu ees vastutab tootega seotud küsimustes müüja, seega pead sa saam kõik probleemid lahendatud kaupluses, kust toote ostsid.

NB! Et ostetud tootega seotud probleeme saaks lahendada, säilita kindlasti ostudokumendid (ostutðekk), mis tõendavad, et oled ostu sooritanud just sellest poest ning just sel kuupäeval.

Kui kaua on tarbijal õigus kaebust esitada?
Puudusega kauba puhul on tarbijal õigus esitada müüjale kaebus kahe aasta jooksul alates ostmise päevast. Kui kaubal ilmneb puudus kuue kuu jooksul peale selle ostmist, siis eeldatakse, et see viga oli olemas juba kauba ostmise ajal, kui müüja ei tõesta vastupidist. Seega on puuduse tekkimise põhjuste tõendamise kohustus esimesel kuuel kuul pärast ostu sooritamist müüjal ning pärast kuue kuu möödumist lepitakse tõendamisega seonduv müüja ja tarbija vahel kokku. Ehk juhtudel, kus müüjal on põhjust kahelda selles, kas printeril tekkinud viga või katkine käekotilukk on ikka tingitud tootmispraagist või on tarbija ise selle katkiminekus süüdi, tõendavad vea tekke põhjuseid asjatundjad.

Oluline on teada, et esimese kuue kuu jooksul peab tõendamisega seonduv olema korraldatud müüja poolt ning tarbijale tasuta. Hiljem tasub tõendamisega seotud kulud tavalistelt süüdi jääv pool.

Mida on tarbijal õigus nõuda?
Kaebuse esitamiseks tuleb müüjale selgitada oma probleemi ja esitada omapoolne soovitav lahend. Puudusega kauba korral on tarbijal õigus:
*nõuda esmalt asja tasuta parandamist või selle asendamist uue kaubaga (kumb variant on sobivam, lepitakse osapoolte vahel kokku)
*nõuda ostuhinna alandamist või lepingu tühistamist, kui:
1.müüjal ei ole võimalik kaupa parandada või asendada või
2.parandamine või asendamine ebaõnnestub või
3.müüja ei ole kauba puudust mõistliku aja jooksul kõrvaldanud.
NB! Kauba puuduse kõrvaldamisega seotud kulutused nagu posti-, veo-, tööjõu- ja materjalikulu peab tasuma müüja.

Kui kauplejaga ei saavuta suuliselt kokkulepet, tuleb teha kauplusele kirjalik kaebus, kus esitada probleemi kirjeldus ning omapoolne konkreetne soovitud lahendus. Müüja on kohustatud kaebuse vastu võtma ja tarbijale 15 päeva jooksul kirjalikult vastama.

RE: Kuidas käituda kui ostetud tootel ilmnevad puudused ?

» Postitas Jann: 06.01.2012 17:56Vasta  Tsiteeri  
Nagu aru saan laienb see ka E-poest ostetud riietele. Nagu see pood http://www.spariks.com

RE: Kuidas käituda kui ostetud tootel ilmnevad puudused ?

» Postitas külaline: 07.01.2012 16:13Vasta  Tsiteeri  
     Nagu aru saan laienb see ka E-poest ostetud riietele. Nagu see pood http://www.spariks.com
Ei näe põhjust, et miks ei peaks see laienema.
1 
 Lisa uus kommentaar ...
Pealkiri:
Tekst:
[tsitaat]tekst[/tsitaat] Tsitaat   [b]tekst[/b] Rasvane kiri   [i]tekst[/i] Kaldkiri   [u]tekst[/u] Allajoonitud kiri
 Kood pildilt: 
    © copyright internetipoed.ee, e-mail: info@internetipoed.ee