Kuhu ja kuidas esitada kaebust? - Eesti e-poodide foorum
Eesti e-poodide foorumi esileht
 Internetipoed.ee otsing  
E-POODIDE KATALOOG FOORUM KASULIKUD LINGID  

Esileht  >>  Eesti e-poed >> Seadusandlus  >>  Kuhu ja kuidas esitada kaebust?

1 

Kuhu ja kuidas esitada kaebust?

» Postitas külaline: 02.04.2011 21:35Vasta  Tsiteeri  
Riina ostis mõned kuud tagasi arvuti. Arvuti aga ei tööta korralikult ning Riina sooviks esitada arvuti kvaliteedi suhtes kaebuse. Paraku ei ole Riina varem selliste probleemidega kokku puutunud ja tal on mitmeid küsimusi: kuhu tuleb kaebus esitada? Kas tal on õigus kuskile edasi pöörduda, kui kauplus tema muret ei lahenda? Kas kuskilt saaks enne kauplusesse pöördumist täpsustada, millised on tema õigused?

RE: Kuhu ja kuidas esitada kaebust?

» Postitas külaline: 02.04.2011 21:43Vasta  Tsiteeri  
Loe siit: http://www.tka.riik.ee/kuhu-ja-kuid­a­s­-­e­s­i­t­a­d­a­-­k­a­e­b­u­s­t­/­­
­­
­T­a­r­b­i­j­a­ ees vastutab müüja!

Seega, juhul kui kaubal või teenusel ilmnenud puudused on tingitud müüjapoolsest lepingu rikkumisest, tasub oma õigusi kaitsta ning otsida probleemile lahendust. Esmaseks sammuks on pöörduda kaebusega müüja poole. Kui suulise kaebuse peale ei reageerita, esita kaebus kirjalikult.

Kaebuse võib esitada vabas vormis, kuid kindlasti tuleb kaebusesse märkida:
oma nimi ning kontaktandmed;
kaebuse esitamise kuupäev;
kaubal või teenusel esinev puudus;
omapoolne soovitav lahend.
NB!Kaebusele tuleb kindlasti lisada ka koopia ostudokumendist (ostutðekk), mis tõendab, et ost on sooritatud just sellest poest ning just sel kuupäeval.

Kas müüja on kohustatud vastama?
Müüja on kohustatud kaebuse vastu võtma ja tarbijale 15 päeva jooksul kirjalikult vastama. Kui müüja keeldub kaebust lahendamast või Sa ei ole nõus müüja poolt pakutud lahendiga ja leiad, et Su õigusi on rikutud, võid abi saamiseks pöörduda tarbijakaitseametnike poole.

NB! Kui Sa ei ole kindel, mida on Sul õigus nõuda, tasub kindlasti enne kaebuse esitamist küsida nõu tarbijakaitsespetsialistidelt, nt Tarbijakaitseameti infotelefonilt 1330 või 6 201 707, külastada ameti kodulehekülge http://www.tka.riik.ee/kuhu-ja-kuid­a­s­-­e­s­i­t­a­d­a­-­k­a­e­b­u­s­t­/­­www.tka.riik.ee või võtta ühendust tarbijaorganisatsioonidega, kes tegelevad nõustamisega. Kui oled oma õigustest teadlik, on probleeme kergem lahendada.

Kuhu pöörduda, kui kauplejaga ei saavutata kokkulepet?

Kui kaupleja keeldub Sinu kaebust lahendamast või Sa ei ole nõus kaupleja pakutud lahendusega ja leiad, et Sinu huve on kahjustatud, võid tarbijana esitada kaebuse Tarbijakaitseametile. Tarbijakaitseametil on õigus viia läbi lepitusmenetlus ehk Sinu probleemi lahendamiseks võtta ühendust kauplejaga ning selgitada välja kaebuse asjaolud ning Sinu seaduslikud õigused.

Juhul, kui lepitusmenetlus ei anna soovitud tulemust ning kaupleja jääb seisukohale, et ei ole Sinu kui tarbija õigusi kahjustanud, on Sul õigus edasise sammuna pöörduda kohtuvälise instantsi - Tarbijakaebuste Komisjoni poole. Kuidas täpselt toimub komisjonile kaebuse esitamine, selgitatakse Sulle Tarbijakaitseametis.

RE: Kuhu ja kuidas esitada kaebust?

» Postitas külaline: 24.04.2015 14:10Vasta  Tsiteeri  
kuidas esitada kaebuse kaupluse töötajad?
1 
 Lisa uus kommentaar ...
Pealkiri:
Tekst:
[tsitaat]tekst[/tsitaat] Tsitaat   [b]tekst[/b] Rasvane kiri   [i]tekst[/i] Kaldkiri   [u]tekst[/u] Allajoonitud kiri
 Kood pildilt: 
    © copyright internetipoed.ee, e-mail: info@internetipoed.ee