Tarbijakaitseamet: sooduskupongide ostmisel tutvu tingimustega ja uuri ettevõtte tausta - Eesti e-poodide foorum
Eesti e-poodide foorumi esileht
 Internetipoed.ee otsing  
E-POODIDE KATALOOG FOORUM KASULIKUD LINGID  

Esileht  >>  Eesti e-poed >> Hoiatused  >>  Tarbijakait­s­e­a­m­e­t­:­ sooduskupo­n­g­i­d­e­ ostmisel tutvu tingimuste­g­a­ ja uuri ettevõtte tausta

1 

Tarbijakait­s­e­a­m­e­t­:­ sooduskupo­n­g­i­d­e­ ostmisel tutvu tingimuste­g­a­ ja uuri ettevõtte tausta

» Postitas külaline: 30.06.2011 14:43Vasta  Tsiteeri  
Sooduskupongide (e. voucherite) müük, millega pakutakse tavapärasest soodsama hinnaga kaupu ja teenuseid erinevate ettevõtete juures, on viimase aasta jooksul kogunud populaarsust nii tarbijate kui kauplejate seas. Hinnanguliselt on selliseid vahenduskeskkondi ligikaudu paarkümmend.

Põhilised probleemid tarbijatel seoses voucherite müügiga on seotud ebapiisavate või keeruliste tingimustega. Sageli ei loe tarbijad enne sooduskupongi ostmist tingimusi korralikult läbi, mistõttu ei märgata, et teatud tähtpäevaks on vaja ennast teenusepakkuja juures registreerida või et voucher kõikidele kaupadele ja teenustele ei laiene vms. Tarbijakaitseametisse on laekunud kaebusi tarbijatelt, kes on ostnud voucheri, kuid ei saa seda kasutada - vouchereid müünud ettevõte ei tegutse.


Võimalike probleemide ennetamiseks soovitame:

* enne voucheri ostmist vaata ja võrdle soovitud toodete või teenuste hindu teiste pakkujate juures. Mõnikord võib selguda, et soodustust pakkuva ettevõtja teenus ongi tavapärasest kallim ja konkurent pakub sama asja hoopis odavamalt;
* kontrolli enne voucheri ostmist kas internetist või soovitavalt kohapeal, kas ettevõte reaalselt ka tegutseb;
* enne raha ülekandmist veendu, et tegemist on reaalse vahendusega - helistage ettevõttesse, mille voucherit soovite osta ja kontrollige, kas nad on kampaaniast teadlikud. Uurige vajadusel Äriregistrist ja internetist, kui kaua vahendaja on tegutsenud, kas varem on ilmnenud probleeme - selline info levib foorumites väga kiiresti. Kui tekib kahtlus, siis pole mõtet riskida.
* Juhime tarbijate tähelepanu ka asjaolule, et tulenevalt võlaõigusseadusest saab tarbija interneti vahendusel ostetud sooduskupongist 14 päeva jooksul loobuda ja oma raha tagasi küsida. Siin tuleb siiski arvestada, et võlaõigusseadus lubab kauplejal mitte taganeda lepingust, mis on sõlmitud veoteenuse, majutusteenuse, meelelahutusteenuse või toitlustusteenuse osutamiseks teatud aja jooksul või kui ostetav kaup või teenus valmistatakse eritellimusena just sellele kliendile. Lihtsamalt öeldes - näiteks erinevatest piletitest või söögikohtade voucheritest ei saa seaduse järgi taganeda.

Tarbijakaitseamet soovitab siiski eelistada vahendajaid ja kauplejaid, kes võimaldavad taganeda igasugustest voucheritest. Enne voucheri ostmist tuleb vahendaja tingimustest lugeda, kelle poole peab taganemisavaldusega pöörduma - kas vahendaja või kaupleja poole, kelle teenuse kasutamiseks voucher on ostetud. Tegutsevad vahendajad kasutavad erinevaid skeeme, kuid lõppkokkuvõttes on lepingu pooleks siiski kaupleja, kellel on ka raha tagastamise kohustus, kui vahendajaga ei ole teistmoodi kokku lepitud.

Taganemise korral on tarbijal õigus tagasi saada voucheri eest tasutud summa, mitte teenuse tegelik maksumus, nagu sageli arvatakse.

http://tarbijakaitseamet.ee/index.p­h­p­?­i­d­=­1­5­0­5­7­

RE: Tarbijakai­t­­­s­­­e­­­a­­­m­­­e­­­t­­­:­­­ sooduskupo­­­n­­­g­­­i­­­d­­­e­­­ ostmisel tutvu tingimuste­­­g­­­a­­­ ja uuri ettevõtte tausta

» Postitas külaline: 04.07.2011 08:20Vasta  Tsiteeri  
Tarbijakaitseametisse on laekunud kaebusi tarbijatelt, kes on ostnud voucheri, kuid ei saa seda kasutada - vouchereid müünud ettevõte ei tegutse

Enne ettevõtte lõppu tehakse väga sageli suurt sooduskampaaniat. Estour saatis ka päev enne tegevuse lõpetamist postkasti elu parimad pakkumised.:)

Autopesula jättis kunded pika ninaga

» Postitas külaline: 19.07.2011 10:42Vasta  Tsiteeri  
http://www.ap3.ee/?PublicationId=231­8­8­a­6­a­-­e­8­4­1­-­4­d­f­d­-­8­e­f­c­-­2­e­4­7­b­5­9­c­d­2­4­6­&­r­e­f­=­r­s­s­­

Päevapakkumisportaali ediilid.ee vahendusel autopesu müünud RSH Autopesula sulges ootamatult uksed ja tummaks jäid ka klientidele ainsaks kontaktivõimaluseks olnud mobiilinumbrid. Majandustegevuse registris sellist teenusepakkujat ei leidugi.

Mais tegid tarbijatel­e­ sageli muret vautšerid

» Postitas külaline: 19.07.2012 09:44Vasta  Tsiteeri  
Peamiselt tekitas inimestele probleeme vautšerite realiseerimine - kupongide eest lubatud tooted ja teenused jäid saamata. Sellega seoses tuletab amet meelde viis olulist reeglit vautšeriostjale:

1. kontrolli vautšeriportaali usaldusväärsust;
2. uuri, milline firma vautšeri alusel teenust või kaupa tegelikult pakub;
3. loe läbi vautšeri kasutamise tingimused;
4. uuri sarnase kauba või teenuse hinda ka mujalt;
5. küsi, kelle poole pead vautšerist taganemiseks pöörduma.

http://tarbijakaitseamet.ee/index.p­h­p­?­i­d­=­1­6­0­2­0­
1 
 Lisa uus kommentaar ...
Pealkiri:
Tekst:
[tsitaat]tekst[/tsitaat] Tsitaat   [b]tekst[/b] Rasvane kiri   [i]tekst[/i] Kaldkiri   [u]tekst[/u] Allajoonitud kiri
 Kood pildilt: 
    © copyright internetipoed.ee, e-mail: info@internetipoed.ee